Przejdź do treści

Stowarzyszenie Kraina Szlaków Turystycznych

Lokalna Grupa Działania

Logo Facebooka

relizacja projektu „wsparcie dzieci i ich rodzin w podnoszeniu kompetencji ogólnorozwojowych”

Zadanie 1 Granty na terenie gminy Lubniewice

Stan realizacji:

W lutym Grantobiorca korzystał z doradztwa LGD w celu przygotowania poprawnej dokumentacji do naboru
wniosków, złożył wniosek w systemie Omikron wraz z załącznikami. Umowa podpisana dnia 27.03.2025 r.
Grantobiorca złożył do LGD harmonogram płatności i wniosek o zaliczkę oraz harmonogram realizacji
projektu, który został przesłany do IZ. Dotacja na realizację projektu została przekazana Grantobiorcy.
Realizacja projektu rozpoczęła się od 01.04.2025 r. przez Grantobiorcę: Gminę Lubniewice. W pierwszej
kolejności zrealizowano zadanie dot. rozpowszechniania informacji o projekcie. W ramach zadania
zorganizowano spotkanie informacyjno- rekrutacyjne w sali widowiskowej Centrum Kultury dnia 1.04

w godz. 16 – 18. Odpowiedzialna – koordynator projektu. Do projektu zrekrutowano 68 osób, w tym 13 kobiet

i 10 mężczyzn, 25 dziewczynek i 20 chłopców. Rekrutacja uczestników odbyła się w sposób
niedyskryminujący, z zachowaniem równego dostępu do uczestnictwa w projekcie kobiet i mężczyzn.
Pierwszeństwo w zakwalifikowaniu się do projektu miały osoby niepełnosprawne, osoby w niekorzystnej
sytuacji, tj. osoby doświadczające ubóstwa, wykluczenia społecznego, dyskryminacji w wielu wymiarach lub
zagrożone tymi zjawiskami pochodzące z obszarów wiejskich o utrudnionym dostępie do edukacji i kultury.
Projekt nosi tytuł „Ekspresowy Pociąg Różnorodności zaprasza !”. Projekt zakłada realizację działań

o charakterze warsztatowym: warsztaty teatralne: W kwietniu zrealizowano warsztaty teatralne zgodnie

z harmonogramem, tj. w dniach: 10.04, 24.04 w godz. 17-20. Każdorazowo warsztaty podzielono na warsztat
dla dzieci (7 os.) i dorosłych (7 os.) – Centrum Kultury. Warsztaty kulinarne: warsztat z carvingu – 04.04.

z podziałem na dzieci (17 osób) i dorosłych (7 osób) – Centrum Kultury, 24 osoby. Przedstawiono oświadczenie
o nabyciu kompetencji przez uczestników. Warsztaty kulinarne dla dzieci: zaplecze kuchenne Centrum
Kultury, 02.04 – 17 os., 08.04- 18 os., 15.04- 17 os. 22.04- 11 os. Warsztaty kulinarne dla dorosłych: Centrum
Kultury, 09.04-7 os., warsztaty malarskie: dla dzieci: 12.04 – 11 os., Centrum Kultury. Warsztaty malarskie
dla dorosłych: Centrum Kultury, liczba uczestników: 6; warsztaty kompetencji społecznych i mediacji
rówieśniczych: Centrum Kultury, liczba uczestników: 17.04- 10 os., 26.04- 12 os., 29.04 – 16 os.

w maju w dniach: 07 (11 os.), 14 (12 os.), 22 (16 os.) i 29 (15 os.) godz. 17-20, a także 10.05 warsztaty z krawcową (14 os.) i wizyta w studio nagrań i montaż słowno-muzyczny spektaklu – 24.05 (15 os.). W czerwcu warsztaty teatralne w dn.: 05, 12, 18, 25, 26, 27 godz. 18-21. Centrum Kultury.

Warsztaty kulinarne:  Warsztaty kulinarne dla dzieci: zaplecze kuchenne Centrum Kultury, a maju: 06 (15 os.), 13 (12 os.), 20 (14 os.), 27 (16 os.), w czerwcu: 03, 10, godz. 15.30-18.30.

 Warsztaty kulinarne dla dorosłych: Centrum Kultury, 14.05 (8 os.), 04.06 (7 os.), godz. 17-20.

Dnia 13.07 w godz. 16-19 w Parku Miłości w Lubniewice odbył się Niedzielny Piknik Kulinarny.

 warsztaty malarskie: dla dzieci w maju: 10 (9 os.) i 24 (8 os.), w czerwcu: 14, 21, dla dorosłych w maju: 10 (4 os.) i 24 (5 os.), w czerwcu:  

W dniach 03-06.07 w Barlinku odbył się Plener malarski i warsztaty (16 os.).
Przedstawiono oświadczenie o nabyciu kompetencji przez uczestników. Grantobiorca zapewnia, że podczas
realizacji projektu równo traktował kobiety i mężczyzn; wybór warsztatów i zajęć w żaden sposób nie
dyskryminuje uczestników ze względu na płeć. W przypadku zatrudniania kadry w projekcie stosowane są
równościowe procedury płacowe i rekrutacyjne – nie ma różnicy w wynagrodzeniu ze względu na płeć przy
tych samych obowiązkach. Realizatorzy zadań podczas zajęć wywiązali się z obowiązku edukowania nt.
równości szans i przeciwdziałania stereotypom płciowym. Projekt realizowany jest zgodnie z zasadami
równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności projektu dla osób z niepełnosprawnościami.
Rekrutacja odbyła się w budynku na parterze, dostępnym dla osób z niepełnosprawnością ruchową

i swobodą poruszania się wewnątrz budynku. Formularz rekrutacyjny zawierał informację dot. Specjalnych
potrzeb uczestników. Materiały informacyjne i rekrutacyjne przygotowane zostały w sposób zrozumiały

i łatwy do odczytania, nie zawierające określeń dyskryminujących, wykluczających lub utrwalających
szkodliwe stereotypy. Do projektu nie zgłosiła się żadna osoba z niepełnosprawnością. Projekt jest zgodny

z właściwymi i aktualnymi przepisami prawa wspólnotowego i krajowego, w tym dotyczącymi zamówień
publicznych oraz pomocy publicznej. Informacja o projekcie została rozpowszechniona w środowisku
lokalnym poprzez wpisy na stronie internetowej Centrum Kultury w Lubniewicach i plakaty na terenie gminy
Lubniewice (przedłożono dokumentację potwierdzającą). Zadanie jest realizowane zgodnie

z harmonogramem realizacji projektu oraz z założeniami wskazanymi we wniosku

Zadanie 2 Granty na terenie gminy Santok

Stan realizacji:

W lutym Grantobiorca korzystał z doradztwa LGD w celu przygotowania poprawnej dokumentacji do naboru
wniosków, złożył wniosek w systemie Omikron wraz z załącznikami. Umowa podpisana dnia 27.03.2025 r.
Grantobiorca złożył do LGD harmonogram płatności i wniosek o zaliczkę oraz harmonogram realizacji
projektu, który został przesłany do IZ. Dotacja na realizację projektu została przekazana Grantobiorcy.
Realizacja projektu rozpoczęła się od 01.04.2025 r. przez Grantobiorcę: Gminę Santok. Rekrutacja trwała
10-30.04. Działania te miały na celu zapewnienie jak najszerszego dotarcia do potencjalnych uczestników
oraz umożliwienie udziału osobom, które mogą w
największym stopniu skorzystać z oferowanego wsparcia. W celu zwiększenia świadomości i zaangażowania
społeczności lokalnej przeprowadzono pierwsze spotkania informacyjne (w dniu 17.04), podczas których
przedstawiono cele, założenia oraz planowane działania projektowe.
Rozpowszechniono plakaty informacyjne o projekcie (dostępne w szkole, urzędzie gminy, na stronach
internetowych szkoły i gminy oraz w mediach społecznościowych Gminy Santok). Na podstawie formularzy
zgłoszeniowych zrekrutowano 74 osoby (44 kobiety, 30 mężczyzn). Pierwszeństwo w procesie rekrutacji
miały osoby z niepełnosprawnością, dzieci w trudnej sytuacji materialnej oraz mieszkańcy obszarów
wiejskich.
Rekrutacja uczestników odbyła się w sposób niedyskryminujący. Pierwszeństwo w zakwalifikowaniu się do
projektu miały osoby niepełnosprawne, osoby w niekorzystnej sytuacji, tj. osoby doświadczające ubóstwa,
wykluczenia społecznego, dyskryminacji w wielu wymiarach lub zagrożone tymi zjawiskami pochodzące

z obszarów wiejskich o utrudnionym dostępie do edukacji i kultury.
Zgodnie ze złożonym wnioskiem projekt nosi tytuł „Kreatywny start: muzealne i teatralne ścieżki rozwoju”

i skierowany jest do 74 mieszkańców gminy Santok. Projekt zakłada realizację działań o charakterze
warsztatowym: zajęcia muzealne „Santockie tematy – podróż w przeszłość”: Miejsce zajęć: Muzeum Grodu
Santok – filia Muzeum Lubuskiego im. J. Dekerta w Gorzowie Wielkopolskim ul. Wodna 2A, 66-431 Santok.
Temat: Archeologia. Zajęcia odbyły się w dniach: 28.04 – 20 os., 29.04 -35 os , 30.04 – 11 os.

Zajęcia odbyły się w maju: 06 (42 os.), 09 (), temat: Początki Polski: 19 (31os.), 21 (39 os.), temat: Numizmaty: 20 (35os.). 26 (37os.).

Warsztaty historyczne i z rękodzieła, Muzeum Grodu Santok – filia Muzeum Lubuskiego im. J. Dekerta w Gorzowie Wielkopolskim ul. Wodna 2A, 66-431 Santok, w maju: 08 (22 os.), 27 (14os.), 29 (16 os.); w czerwcu: 05 (24 os), 06 (14 os).

Warsztaty Dziecięce zabawy sprzed lat – Muzeum Spichlerz w Gorzowie Wlkp. W czerwcu: 03 (25 os.), 04 (19 os.), 10 (26 os.).

Warsztaty „Śladami malarza kochającego nadwarciańskie rozlewiska” w Zespole Willowo-Ogrodowym w Gorzowie Wlkp., w maju: 27 (26 os.), 28 (27 os.), 29 (15 os.).

Warsztaty teatralne w maju: 13 (15 os.), 20 (15 os), w czerwcu: 03 (12 os.), 04 (3 os.), 05 (12 os.), 06 (12 os.).
Grantobiorca zapewnia, że podczas realizacji projektu równo traktował kobiety i mężczyzn; wybór
warsztatów i zajęć w żaden sposób nie dyskryminuje uczestników ze względu na płeć. W przypadku
zatrudniania kadry w projekcie stosowane są równościowe procedury płacowe i rekrutacyjne – nie ma
różnicy w wynagrodzeniu ze względu na płeć przy tych samych obowiązkach. Realizatorzy zadań podczas
zajęć wywiązali się z obowiązku edukowania nt. równości szans i przeciwdziałania stereotypom płciowym..
Projekt jest realizowany zgodnie z zasadami równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności projektu
dla osób z niepełnosprawnościami.
Rekrutacja odbyła się w budynku na parterze, dostępnym dla osób z niepełnosprawnością ruchową

i swobodą poruszania się wewnątrz budynku. Formularz rekrutacyjny zawierał informację dot. Specjalnych
potrzeb uczestników. Materiały informacyjne i rekrutacyjne przygotowane zostały w sposób zrozumiały

i łatwy do odczytania, nie zawierające określeń dyskryminujących, wykluczających lub utrwalających
szkodliwe stereotypy. Do projektu nie zgłosiła się żadna osoba z niepełnosprawnością. Projekt jest zgodny

z właściwymi I aktualnymi przepisami prawa wspólnotowego i krajowego, w tym dotyczącymi zamówień
publicznych oraz pomocy publicznej. Zadanie zostało wypromowane w środowisku lokalnym poprzez
informacje, na stronie internetowej Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Santoku i plakaty na terenie gminy
Santok (przedłożono dokumentację potwierdzającą). Zadanie jest realizowane zgodne z harmonogramem
realizacji projektu oraz z założeniami wskazanymi we wniosku o dofinansowanie.

Zadanie 3 Granty na terenie gminy Bogdaniec

Stan relizacji:

W lutym Grantobiorca korzystał z doradztwa LGD w celu przygotowania poprawnej dokumentacji do naboru
wniosków, złożył wniosek wraz z załącznikami. Umowa podpisana dnia 26.03.2025 r.
Grantobiorca złożył do LGD harmonogram płatności i wniosek o zaliczkę oraz harmonogram realizacji
projektu, który został przesłany do IZ. Dotacja na realizację projektu została przekazana Grantobiorcy.
Realizacja projektu rozpoczęła się od 01.04 przez Grantobiorcę: Gminę Bogdaniec. Odbyły się spotkania
informacyjne z rodzicami/opiekunami prawnymi potencjalnych uczestników projektu. Zbierano formularze
rekrutacyjne przystąpienia do projektu. Przeprowadzona została dodatkowa rekrutacja. Przeprowadzono
rekrutację i analizę zgromadzonej dokumentacji. Do projektu zrekrutowano 74 osoby (44 osoby płci żeńskie,
30 osób płci męskiej). Informacje o projekcie dostępne są na Facebooku szkoły,m stronie internetowej
zespołu. Rekrutacja uczestników odbyła się w sposób niedyskryminujący. Pierwszeństwo

w zakwalifikowaniu się do projektu miały osoby niepełnosprawne, osoby w niekorzystnej sytuacji, tj. osoby
doświadczające ubóstwa, wykluczenia społecznego, dyskryminacji w wielu wymiarach lub zagrożone tymi
zjawiskami pochodzące z obszarów wiejskich o utrudnionym dostępie do edukacji i kultury.
Projekt nosi tytuł „Aktywna wieś = równy start!”. Projekt zakłada realizację działań o charakterze
warsztatowym: poprawa zdrowia i kondycji fizycznej: zajęcia odbywają się we wtorki i w czwartki,
zaplanowane zajęcia odbyły się w dni: 24.04–5 os. i 29.04–4 os., w hali sportowej Zespołu
Szkolno-Przedszkolnego w Bogdańcu, różne oblicza teatru: dnia 25.04 (21 os.) odbyły się warsztaty teatru
kamishibai w Muzeum Zagroda Młyńska w Bogdańcu.
W szkole ( gab.110), dnia 28.04 (8 os.) odbyły się pierwsze zajęcia teatralne, zajęcia nauki pływania: 29.04
(30 os.) odbyły się pierwsze zajęcia nauki pływania w Centrum Sportowo- Rehabilitacyjnym „Słowianka”

w Gorzowie Wlkp., taniec alternatywą wobec telewizji i mediów: odbyły się zajęcia taneczne, dnia 23.04 (7 os.)
i 30.04 (16 os.), zajęcia odbywają się raz w tygodniu (w środy) w sali nr 4 szkole w Bogdańcu.

w maju odbyły się w dni: 06 (7 os.), 08 (9 os.), 13 (8 os.), 15 (7 os.), 20 (7 os.), 22 (8 os.), 27 (8 os.), 29 (6 os.), w czerwcu: 03 (7 os.), 05 (7 os.), 10 (6 os.), 12 (4 os.) 17 (4 os.),  w hali sportowej Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Bogdańcu.

Organizacja wyjazdu do Centrum SportowoRekreacyjnego Game Time w Gorzowie Wlkp. 30.05 (40 os.)

Warsztaty dietetyczne: 07.05 (11 os.), 23.05 (11 os.), 06.06 (10 os.).

różne oblicza teatru: warsztaty teatru kamishibai w Muzeum Zagroda Młyńska w Bogdańcu: 09.05 (23 os.)

Udział w spektaklu i w warsztatach teatralnych w Szczecinie: 17.05 (25 os.)

Wyjazd do Filharmonii Gorzowskiej – udział w musicalu „Księga Dżungli”: 01.06 (45 os.)

zajęcia teatralne w szkole (gab.110 i 111) w maju: 05 (8os.), 12 (7 os.), 16 (14 os.), 19 (9 os.), 23 (15 os.), 26 (7 os.), 30 (8 os.), w czerwcu: 02 (6 os.), 06 (14 os.), 09 (11 os.), 13 (10 os.), 16 (11 os.), 23 (6 os.) i 01.07 ().   

zajęcia nauki pływania w Centrum Sportowo- Rehabilitacyjnym „Słowianka” w

Gorzowie Wlkp., w maju: 06, 13, 20, 27 (po 30 os.) w czerwcu: 03, 10, 17, 24 (po 30 os.).

taniec alternatywą wobec telewizji i mediów, w maju: 07, 12, 21 (po 20 os.), w czerwcu: 04 (13 os.), 11 (16 os.), 18 (15 os.).

Organizacja wyjazdu do Centrum SportowoRekreacyjnego Game Time w Gorzowie Wlkp. 23.06 (40 os.).
Grantobiorca zapewnia, że podczas realizacji projektu równo traktował kobiety i mężczyzn; wybór
warsztatów i zajęć w żaden sposób nie dyskryminuje uczestników ze względu na płeć. W przypadku
zatrudniania kadry w projekcie stosowane są równościowe procedury płacowe i rekrutacyjne – nie ma
różnicy w wynagrodzeniu ze względu na płeć przy tych samych obowiązkach. Realizatorzy zadań podczas
zajęć wywiązali się z obowiązku edukowania nt. równości szans i przeciwdziałania stereotypom płciowym.
Projekt jest realizowany zgodnie z zasadami równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności projektu
dla osób z niepełnosprawnościami. Rekrutacja odbyła się w budynku na parterze z podjazdem dla osób

z niepełnosprawnością ruchową i swobodą poruszania się wewnątrz budynku. Formularz rekrutacyjny
zawierał informację dot. specjalnych potrzeb uczestników. Materiały informacyjne i rekrutacyjne
przygotowane zostały w sposób zrozumiały i łatwy do odczytania, nie zawierające określeń
dyskryminujących, wykluczających lub utrwalających szkodliwe stereotypy. Do projektu zgłosiła się jedna
osoba z niepełnosprawnością, której zapewniono swobodne uczestnictwo w projekcie biorąc pod uwagę
rodzaj niepełnosprawności. Projekt jest zgodny z właściwymi i aktualnymi przepisami prawa wspólnotowego
i krajowego, w tym dotyczącymi zamówień publicznych oraz pomocy publicznej. Informacja o projekcie
została rozpowszechniona w środowisku lokalnym poprzez wpisy na stronie internetowej i Facebooku szkoły
podstawowej w Bogdańcu i plakaty. W widocznych miejscach, takich jak budynek szkoły oraz na tablicy
informacyjnej przy Urzędzie Gminy rozwieszone zostały plakaty dot. projektu, które są widoczne

w strategicznych miejscach (przedłożono dokumentację potwierdzającą). Zadanie jest realizowane zgodne

z harmonogramem realizacji projektu oraz z założeniami wskazanymi we wniosku.

Zadanie 4 Granty na terenie gminy Sulęcin

Stan realizacji:

W lutym Grantobiorca korzystał z doradztwa LGD w celu przygotowania poprawnej dokumentacji do naboru
wniosków, złożył wniosek w systemie Omikron wraz z załącznikami. Umowa podpisana dnia 26.03.2025 r.
Grantobiorca złożył za pośrednictwem aplikacji Omikron do LGD harmonogram płatności i wniosek o zaliczkę
oraz harmonogram realizacji projektu, który został przesłany do IZ. Dotacja na realizację projektu została
przekazana Grantobiorcy. Realizacja projektu rozpoczęła się od 01.04.2025 r. przez Grantobiorcę: Gminę
Sulęcin. W pierwszej kolejności odbyło się spotkanie informacyjne na szkolnej stołówce. Zrekrutowano 63
uczniów z klas 6,7 i 8, z czego 33 to dziewczęta a 30 to chłopcy.
Rekrutacja uczestników odbyła się w sposób niedyskryminujący. Pierwszeństwo w zakwalifikowaniu się do
projektu miały osoby niepełnosprawne, osoby w niekorzystnej sytuacji, tj. osoby doświadczające ubóstwa,
wykluczenia społecznego, dyskryminacji w wielu wymiarach lub zagrożone tymi zjawiskami pochodzące

z obszarów wiejskich o utrudnionym dostępie do edukacji i kultury.
Zgodnie ze złożonym wnioskiem projekt nosi tytuł „Narodziny Olbrzyma”. Projekt zakłada realizację działań

o charakterze warsztatowym: kompetencje osobowe: dnia 30.04 (18 os.) odbył się pierwszy wyjazd spośród 3 zaplanowanych w tym module. Uczniowie pojechali do Collegium Medicum w Zielonej Górze wyjechało 18
uczniów z klas 8. Projekt zakłada realizację działań o charakterze warsztatowym:

 kompetencje osobowe: w dniach 07.05 (23 os.) i 09.05 (22 os.) odbył się 2 kolejne wyjazdy zaplanowane w tym module. Uczniowie pojechali do Collegium Medicum w Zielonej Górze.

Kompetencje poznawcze: w dniach 03.07 () i 31.07 () odbyły się wyjazdy do telewizji TVP w Gorzowie Wlkp.  

Kompetencje społeczne: w dniach 03.06 (21 os.), 09.06 (22 os.), 17.06 (17 os.) w Komendzie Powiatowej Straży Pożarnej w Sulęcinie.

Warsztaty wakacyjne – lipiec:

  1. Wyjazd do Lubuskiego Ośrodka Innowacji i Wdrożeń Agroturystycznych w Klasku: 07.07 (), 23.07 (),
  2. Warsztaty kulinarne w szkole: 08.07 (),
  3. Wycieczka piesza na wąwozy w okolicach Sulęcina: 22.07 (),
  4. Warsztat rękodzielniczy: 10.07 (),

Warsztaty z relaksacji; 11.07 ().


Grantobiorca zapewnia, że podczas realizacji projektu równo traktował kobiety i mężczyzn; wybór
warsztatów i zajęć w żaden sposób nie dyskryminuje uczestników ze względu na płeć. W przypadku
zatrudniania kadry w projekcie stosowane są równościowe procedury płacowe i rekrutacyjne – nie ma
różnicy w wynagrodzeniu ze względu na płeć przy tych samych obowiązkach. Realizatorzy zadań podczas
zajęć wywiązali się z obowiązku edukowania nt. równości szans i przeciwdziałania stereotypom płciowym..
Projekt jest realizowany zgodnie z
zasadami równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności projektu dla osób z niepełnosprawnościami.
Rekrutacja odbyła się w budynku na parterze, dostępnym dla osób z niepełnosprawnościami i swobodą
poruszania się wewnątrz budynku. Formularz rekrutacyjny zawierał informację dot. specjalnych potrzeb
uczestników. Materiały informacyjne i rekrutacyjne przygotowane zostały w sposób zrozumiały i łatwy do
odczytania, nie zawierające określeń dyskryminujących, wykluczających lub utrwalających szkodliwe
stereotypy. Do projektu zgłosiła się jedna osoba z niepełnosprawnością. Projekt jest zgodny z właściwymi

I aktualnymi przepisami prawa wspólnotowego i krajowego, w tym dotyczącymi zamówień publicznych oraz
pomocy publicznej. Informacja o projekcie została rozpowszechniona w środowisku lokalnym poprzez wpisy
na stronie internetowej i szkoły podstawowej nr 1 w Sulęcinie i plakaty na terenie gminy Sulęcin
(przedłożono dokumentację potwierdzającą).
Zadanie jest realizowane zgodne z harmonogramem realizacji projektu oraz z założeniami wskazanymi we
wniosku o dofinansowanie.