Zadanie 1 Grant na terenie gminy Torzym
Stan realizacji:
W marcu Grantobiorca złożył do LGD harmonogram płatności i wniosek o zaliczkę oraz w kwietniu
harmonogram realizacji projektu, który został przesłany do IZ. Dotacja na realizację projektu została
przekazana Grantobiorcy. Realizacja projektu rozpoczęła się od 03.03.2025 r. przez Grantobiorcę: Torzym. W pierwszej kolejności zrealizowano zadanie dot. rozpowszechniania informacji o projekcie. W ramach zadania
rozpowszechniono informacje o projekcie wykorzystując środki przekazu, tj.: przedszkolna strona
internetowa, profil przedszkola na FB, przedszkolna tablica ogłoszeń. Przeprowadzono rekrutację. Do projektu zgłosiło się 45 osób, w tym 25 dziewczynek i 20 chłopców. Rekrutacja uczestników odbyła się w sposób niedyskryminujący, z zachowaniem równego dostępu do uczestnictwa w projekcie kobiet i mężczyzn.
Pierwszeństwo w zakwalifikowaniu się do projektu miały osoby niepełnosprawne, osoby w niekorzystnej
sytuacji, tj. osoby doświadczające ubóstwa, wykluczenia społecznego, dyskryminacji w wielu wymiarach lub
zagrożone tymi zjawiskami pochodzące z obszarów wiejskich o utrudnionym dostępie do edukacji i kultury.
Zgodnie ze złożonym wnioskiem projekt nosi tytuł Szlakiem Małych Odkrywców.
Projekt zakłada realizację działań o charakterze warsztatowym i wyjazdowym:
– Wyjazd edukacyjny do Muzeum Etnograficznego – 28.05 (45 os.);
– Sztuka teatralna „Pchła Szachrajka”, Teatr Lubuski w Zielonej Górze – 29.04 (36 os.);
– Wyjazd edukacyjny do Centrum Nauki Keplera i Planetarium – 20.05 (44 os.);
– Wyjazd Edukacyjny do Filharmonii Gorzowskiej – SPOTKANIE 2 + seans filmowy – 14.04 (39 os.);
– Wyjazd Edukacyjny do Filharmonii Gorzowskiej – SPOTKANIE 3 – 05.05 (44 os.);
– W Krainie Eksperymentów zajęcia laboratoryjne – 19.03 (44 os.), 17.04 (43 os.), 30.05 (44 os.), 26.06
(39os.);
– odkrywam taniec: warsztaty Taneczne „Zumba” marzec – 7 (44 os.), 14 (38 os.), 21 (40 os.), 28 (41 os.),
kwiecień – 4 (41 os.),11 (40 os.), 17 (42 os.), 25 (43 os.), maj- 9 (40 os.),16 (42 os.), 23 (43 os.), 30 (41 os.),
czerwiec – 6 (38os.), 13 (41os.), 18 (42os.), 27 (41os.);
– warsztaty z kodowania – 28.03 (38 os.), 25.04 (40 os.), 06.06 (39os.), 13.06 (41os.);
– lego masters kids – 29.05(45 os.), 12.06 (41 os.), 26.06 (39os.).
Grantobiorca zapewnia, że podczas realizacji projektu równo traktował kobiety i mężczyzn; wybór
warsztatów i zajęć w żaden sposób nie dyskryminuje uczestników ze względu na płeć. W przypadku
zatrudniania kadry w projekcie stosowane są równościowe procedury płacowe i rekrutacyjne – nie ma
różnicy w wynagrodzeniu ze względu na płeć przy tych samych obowiązkach. Realizatorzy zadań podczas
zajęć wywiązali się z obowiązku edukowania nt. równości szans i przeciwdziałania stereotypom płciowym.
Projekt realizowany jest zgodnie z zasadami równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności projektu
dla osób z niepełnosprawnościami.
Rekrutacja odbyła się w budynku na parterze, dostępnym dla osób z niepełnosprawnością ruchową
i swobodą poruszania się wewnątrz budynku. Formularz rekrutacyjny zawierał informację dot. Specjalnych
potrzeb uczestników. Materiały informacyjne i rekrutacyjne przygotowane zostały w sposób zrozumiały
i łatwy do odczytania, nie zawierające określeń dyskryminujących, wykluczających lub utrwalających
szkodliwe stereotypy. Do projektu zgłosiła się 1 osoba z niepełnosprawnością. Projekt jest zgodny
z właściwymi I aktualnymi przepisami prawa wspólnotowego i krajowego, w tym dotyczącymi zamówień
publicznych oraz pomocy publicznej. Informacja o projekcie została rozpowszechniona w środowisku
lokalnym poprzez wpisy na stronie internetowej i Facebook’u Przedszkola w Torzymiu i plakat w Urzędzie
miasta i gminy Torzym (przedłożono dokumentację potwierdzającą).
Zadanie jest realizowane zgodnie z harmonogramem realizacji projektu oraz z założeniami wskazanymi we
wniosku o dofinansowanie.

Zadanie 2 Granty na terenie gminy Ośno Lubuskie
Stan realizacji:
W marcu Grantobiorca złożył do LGD harmonogram płatności i wniosek o zaliczkę oraz w kwietniu
harmonogram realizacji projektu, który został przesłany do IZ. Dotacja na realizację projektu została
przekazana Grantobiorcy. Realizacja projektu rozpoczęła się od 03.03.2025 r. W pierwszej kolejności
zrealizowano zadanie dot. rozpowszechniania informacji o projekcie. W ramach zadania rozpowszechniono
informacje o projekcie: szkolna strona internetowa, profil szkoły na FB, szkolna tablica ogłoszeń.
Przeprowadzono rekrutację. Do projektu zgłosiło się 45 osób, w tym 32 dziewczynki i 13 chłopców.
Rekrutacja uczestników odbyła się w sposób niedyskryminujący, z zachowaniem równego dostępu do
uczestnictwa w projekcie kobiet i mężczyzn.
Pierwszeństwo w zakwalifikowaniu się do projektu miały osoby niepełnosprawne, osoby w niekorzystnej
sytuacji, tj. osoby doświadczające ubóstwa, wykluczenia społecznego, dyskryminacji w wielu wymiarach lub
zagrożone tymi zjawiskami pochodzące z obszarów wiejskich o utrudnionym dostępie do edukacji i kultury.
Projekt nosi tytuł Warsztaty dziennikarsko – teatralne pt. „Dziennikarskim okiem o sztuce teatralnej i nie
tylko”.
Projekt zakłada:
– warsztaty dziennikarskie w dniach: 27.03 (15 os.), 03.04 (15 os.), 24.04 (15 os.), 08.05 (15 os.), 22.05 (15
os.), 29.05 (15 os.), 05.06 (13 os.), 12.06 (8 os.).
Warsztaty teatralne: z podziałem na grupę starszą i młodszą, tj. w dniach: 27.03 (15 os.), 28.03 (15 os.),
04.04 (15 os.), 10.04(15 os.), 11.04 (15 os.), 24.04 (15 os.), 25.04 (15 os.), 08.05, 09.05, 16.05, 22.05, 23.05,
29.05, 30.05 (po 15 os.), 05.06 (15 os.), 06.06, 12.06, 13.06 (po 15 os.), 26.06 (12 os.).
Warsztaty krawieckie: z podziałem na grupę starszą i młodszą, tj. w dniach: 24-25.04 (po 15 os.), 08-09.05,
16.05, 22.05, 29.05 (w maju wszystkie listy – 15 os.), 05 i 12 (14 os.),06 i 13.06 (15 os.)
Wizyta grup teatralnych i grupy dziennikarskiej w Teatrze im. Juliusza Osterwy w Gorzowie Wlkp., Studio
Teatralne dla Dzieci i Młodzieży w Gorzowie Wlkp., kino w Gorzowie Wlkp.: gr starsza i dziennikarska: 06.05
(30 os.) Wizyta młodszej grupy teatralnej w teatrze: 20.05.(15 os.)
Warsztaty fotograficzne: w dniach: 29.04, 20.05, 03.06, 10.06, 17.06 – wszystkie listy po 15 os.
Wyjazd edukacyjny starszej grupy teatralnej i grupy dziennikarskiej do Zielonej Góry (Teatr Lubuski oraz
muzeum Ziemi Lubuskiej): 27.05.2025 r. (30 os.).
Grantobiorca zapewnia, że podczas realizacji projektu równo traktował kobiety i mężczyzn; wybór
warsztatów i zajęć w żaden sposób nie dyskryminuje uczestników ze względu na płeć. W przypadku
zatrudniania kadry w projekcie stosowane są równościowe procedury płacowe i rekrutacyjne – nie ma
różnicy w wynagrodzeniu ze względu na płeć przy tych samych obowiązkach. Realizatorzy zadań podczas
zajęć wywiązali się z obowiązku edukowania nt. równości szans i przeciwdziałania stereotypom płciowym.
Projekt realizowany jest zgodnie z zasadami równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności projektu
dla osób z niepełnosprawnościami.
Rekrutacja odbyła się w budynku na parterze, dostępnym dla osób z niepełnosprawnością ruchową
i swobodą poruszania się wewnątrz budynku. Formularz rekrutacyjny zawierał informację dot. Specjalnych
potrzeb uczestników. Materiały informacyjne i rekrutacyjne przygotowane zostały w sposób zrozumiały
i łatwy do odczytania, nie zawierające określeń dyskryminujących, wykluczających lub utrwalających
szkodliwe stereotypy. Do projektu zgłosiły się 3 osoby z niepełnosprawnością. Projekt jest zgodny
z właściwymi I aktualnymi przepisami prawa wspólnotowego i krajowego, w tym dotyczącymi zamówień
publicznych oraz pomocy publicznej. Informacja o projekcie została rozpowszechniona w środowisku
lokalnym poprzez wpisy na stronie internetowej i Facebook’u Szkoły Podstawowej w Ośnie Lubuskim
i plakat w Urzędzie miasta i gminy Ośno Lubuskie.
Zadanie jest realizowane zgodnie z harmonogramem realizacji projektu oraz z założeniami wskazanymi we
wniosku.

Zadanie 3 Granty na terenie gminy Krzeszyce
Stan realizacji:
W marcu Grantobiorca złożył do LGD harmonogram płatności i wniosek o zaliczkę oraz w kwietniu
harmonogram realizacji projektu, który został przesłany do IZ. Dotacja na realizację projektu została
przekazana Grantobiorcy. Realizacja projektu rozpoczęła się od 03.03.2025 r. przez Grantobiorcę: Gminę
Krzeszyce. W pierwszej kolejności zrealizowano zadanie dot. rozpowszechniania informacji o projekcie.
W ramach zadania rozpowszechniono informacje o projekcie: szkolna strona internetowa, profil szkoły na FB.
Przeprowadzono rekrutację. Do projektu zgłosiło się 72 osoby, w tym 42 dziewczynki i 30 chłopców.
Rekrutacja uczestników odbyła się w sposób niedyskryminujący, z zachowaniem równego dostępu
do uczestnictwa w projekcie kobiet i mężczyzn.
Pierwszeństwo w zakwalifikowaniu się do projektu miały osoby niepełnosprawne, osoby w niekorzystnej
sytuacji, tj. osoby doświadczające ubóstwa, wykluczenia społecznego, dyskryminacji w wielu wymiarach lub
zagrożone tymi zjawiskami pochodzące z obszarów wiejskich o utrudnionym dostępie do edukacji i kultury.
Projekt nosi tytuł „Rzeka Warta- moje miejsce na Ziemi, mój dom.”. Projekt zakłada realizację:
– Warsztaty przyrodnicze: 02.04 (72 os.) i 16.04 (72 os.);
– Warsztaty, zajęcia plenerowe: Czy nad wodą jest bezpiecznie? 16.04 (72 os.), 21.05 (72 os.);
– Sport nad rzeką. Rozgrywki sportowe dla dzieci i ich rodziców. Dzień sportu na świeżym powietrzu: 17.05
(63 os.);
– Co rzeka robi dla człowieka, a co człowiek dla rzeki? 16.04 (72 os.), 30.04 (72 os.)., Wyjazd do elektrowni
wodnej – Bledzew 25 (30 os.).
Grantobiorca zapewnia, że podczas realizacji projektu równo traktował kobiety i mężczyzn; wybór
warsztatów i zajęć w żaden sposób nie dyskryminuje uczestników ze względu na płeć. W przypadku
zatrudniania kadry w projekcie stosowane są równościowe procedury płacowe i rekrutacyjne – nie ma
różnicy w wynagrodzeniu ze względu na płeć przy tych samych obowiązkach. Realizatorzy zadań podczas
zajęć wywiązali się z obowiązku edukowania nt. równości szans i przeciwdziałania stereotypom płciowym.
Projekt realizowany jest zgodnie z zasadami równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności projektu
dla osób z niepełnosprawnościami.
Rekrutacja odbyła się w budynku na parterze, dostępnym dla osób z niepełnosprawnością ruchową
i swobodą poruszania się wewnątrz budynku. Formularz rekrutacyjny zawierał informację dot. Specjalnych
potrzeb uczestników. Materiały informacyjne i rekrutacyjne przygotowane zostały w sposób zrozumiały
i łatwy do odczytania, nie zawierające określeń dyskryminujących, wykluczających lub utrwalających
szkodliwe stereotypy. Do projektu nie zgłosiła się żadna osoba z niepełnosprawnością. Projekt jest zgodny
z właściwymi I aktualnymi przepisami prawa wspólnotowego i krajowego, w tym dotyczącymi zamówień
publicznych oraz pomocy publicznej. Informacja o projekcie została rozpowszechniona w środowisku
lokalnym poprzez wpisy na stronie internetowej i Facebook’u Zespołu Edukacyjnego w Kołczynie i plakat
w Urzędzie Gminy Krzeszyce (przedłożono dokumentację potwierdzającą).
Zadanie jest realizowane zgodnie z harmonogramem realizacji projektu oraz z założeniami wskazanymi we
wniosku o dofinansowanie.

Zadanie 4 Granty na terenie Gminy Lubiszyn
Stan realizacji:
W marcu Grantobiorca złożył do LGD harmonogram płatności i wniosek o zaliczkę oraz w kwietniu
harmonogram realizacji projektu, który został przesłany do IZ. Dotacja na realizację projektu została
przekazana Grantobiorcy. Realizacja projektu rozpoczęła się od 03.03.2025 r. przez Grantobiorcę: Gminę
Lubiszyn. W pierwszej kolejności zrealizowano zadanie dot. rozpowszechniania informacji o projekcie.
W ramach zadania rozpowszechniono informacje o projekcie: szkolna strona internetowa, profil szkoły na FB,
szkolna tablica ogłoszeń. Przeprowadzono rekrutację. Do projektu zgłosiło się 72 osoby, w tym 35
dziewczynek i 37 chłopców. Rekrutacja uczestników odbyła się w sposób niedyskryminujący, z zachowaniem
równego dostępu do uczestnictwa w projekcie kobiet i mężczyzn.
Pierwszeństwo w zakwalifikowaniu się do projektu miały osoby niepełnosprawne, osoby w niekorzystnej sytuacji, tj. osoby doświadczające ubóstwa, wykluczenia społecznego, dyskryminacji w wielu wymiarach lub
zagrożone tymi zjawiskami pochodzące z obszarów wiejskich o utrudnionym dostępie do edukacji i kultury.
Projekt nosi tytuł „PRZYBYŁEM, ZOBACZYŁEM, DOŚWIADCZYŁEM. Szlakiem Polskich Parków Narodowych –
Krajoznawczo-Przyrodniczy Projekt Edukacyjny dla dzieci i młodzieży klas 4-8 Szkoły Podstawowej im. Jana
Pawła II w Lubiszynie”. Projekt zakłada realizację działań:
– zajęcia Klubu Miłośników Przyrody: w dniach: 25.04 – spotkanie organizacyjne, w maju w dniach: 05
(39os.), 07 (32 os.), 09 (60 os.), 12 (20 os.), 16 (40 os.),19 (19 os.), 21 (12 os.), 23 (40 os.), 26 (39 os.), 28.05
(12 os.), 30 (39 os.), w czerwcu: 02 (39 os.), 03 (42 os.), 04 (12 os.), 10 (42 os.), 11 (12 os.), 16 (39 os.).
Miejsce: Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Lubiszynie, sala 6.
Wyjazd edukacyjny do Parku Narodowego Ujście Warty. Zadanie zrealizowano 08.04 (33 os.) oraz 10.04 (39
os.).
Wyjazd edukacyjny do Wolińskiego Parku Narodowego: 06.05 (72 os.).
Wyjazd edukacyjny do Pienińskiego Parku Narodowego: 06-08.06. (54 os.)
Grantobiorca zapewnia, że podczas realizacji projektu równo traktował kobiety i mężczyzn; wybór
warsztatów i zajęć w żaden sposób nie dyskryminuje uczestników ze względu na płeć. W przypadku
zatrudniania kadry w projekcie stosowane są równościowe procedury płacowe i rekrutacyjne – nie ma
różnicy w wynagrodzeniu ze względu na płeć przy tych samych obowiązkach. Realizatorzy zadań podczas
zajęć wywiązali się z obowiązku edukowania nt. równości szans i przeciwdziałania stereotypom płciowym.
Projekt realizowany jest zgodnie z zasadami równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności projektu
dla osób z niepełnosprawnościami.
Rekrutacja odbyła się w budynku na parterze, dostępnym dla osób z niepełnosprawnością ruchową
i swobodą poruszania się wewnątrz budynku. Formularz rekrutacyjny zawierał informację dot. Specjalnych
potrzeb uczestników. Materiały informacyjne i rekrutacyjne przygotowane zostały w sposób zrozumiały
i łatwy do odczytania, nie zawierające określeń dyskryminujących, wykluczających lub utrwalających
szkodliwe stereotypy. Do projektu zgłosiły się 4 osoby z niepełnosprawnością. Projekt jest zgodny
z właściwymi I aktualnymi przepisami prawa wspólnotowego i krajowego, w tym dotyczącymi zamówień
publicznych oraz pomocy publicznej. Informacja o projekcie została rozpowszechniona w środowisku
lokalnym poprzez wpisy na stronie internetowej i Facebook’u Szkoły Podstawowej w Lubiszynie i plakat
w Urzędzie gminy Lubiszyn (przedłożono dokumentację potwierdzającą).
Zadanie jest realizowane zgodnie z harmonogramem realizacji projektu oraz z założeniami wskazanymi we
wniosku o dofinansowanie.
